Még 2009-ben, az előd karosszériájába építve mutatkozott be az elektromos Suzuki Swift, a tavalyi Tokiói Autószalonon már az aktuális generációba építve EV Hybrid néven ismerhettük meg a konstrukciót. Genfben még ezt a tanulmányt hozták el, az immár Range Extender (hatótávnövelő) névre hallgató autó nem került közelebb a sorozatgyártáshoz.
Nagyon sok idejük pedig már nincs a japán mérnököknek, hiszen még az idei év vége előtt megkezdődik az elektromos Suzuki Swift sorozatgyártása. Az összkerékhajtású modellhez hasonlóan ezt a változatot is csak Japánban fogják gyártani, onnan exportálják majd a világ többi részére.
Érdekes módon nem a technika az, ami még változik, hanem a körítés. Búcsút kell vennünk a fehér belsőtől, a monitorral helyettesített középkonzoltól és műszeregységtől, valamint a feltűnő lámpáktól. Ami marad, az a hajtás: a csomagtér padlója alá épített lítium-ion akkumulátorban nagyjából 30 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni, ha lemerül a telep, akkor beindul a motortérbe épített 0,66 literes benzinmotor, amely menet közben termel áramot. Nem kell attól félni, hogy a semmi közepén merül majd le az akkumulátor. Ezt a megoldást jelen pillanatban csak az európai Év Autójának megválasztott Chevrolet Volt/Opel Ampera tudja – méretben és árban egy kategóriával feljebb. A Renault azt választotta, hogy a Zoé esetén eleve nem adja oda a vásárlónak az akkumulátort, azt a kedves ügyfél csak lízingelheti.
Az Suzuki akkumulátor viszonylag kis kapacitása miatt egyfelől olcsó, másfelől gyorsan regenerálódik: 200 V-os feszültségű hálózat esetén 1,5 óra alatt teljesen fel lehet tölteni. Az első kerekeket egy 75 lóerő teljesítményű változó áramú szinkronmotor hajtja, menettulajdonságok tekintetében a Suzuki Swift Range Extender tehát nem lesz rosszabb a benzin/dízelmotoros típusnál.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!