Alapvetően a vidéki és kisvárosi szállítási feladatokra, illetve csomagkiszállításra készítette el a Deutsche Post DHL Group a Streetscooter nevű elektromos haszonjárművet, erre a célra tökéletesen elégnek bizonyult a 80 km-es hatótávolság és a 41 LE/130 Nm teljesítményű hajtómotor, ami 85 km/h-s végsebességet tesz elérhetővé. Hamarosan jön a továbbfejlesztett változat, 200 km-es hatótávolsággal és 120 km/h-s csúcssebességgel – leginkább a külső vásárlók számára. Azonban a cég középtávon az egész flottáját le akarja cserélni elektromos hajtásúra, ezért készítette el a Ford támogatásával az elektromos Transitot, amely alapján jövőre bemutatja a tüzelőanyagcellás változatot.
Erről jelen pillanatban annyit tudni, hogy egy feltöltéssel 500 km-es hatótávolsága lesz majd, és hogy rögtön 500 darabos próbaszériát készítenek belőle. Ezek a Streetscooterek már a logisztikai központok közötti szállításra is alkalmasak lesznek, ráadásul az oda telepített hidrogén-töltőállomások segítségével pár perc alatt a feltöltésük is megoldható, tehát 24 órás szolgálatban lehetnek ezek a járművek. Akkora külső érdeklődésre számítanak az akkumulátoros-elektromos és a tüzelőanyagcellás Transit (Streetscooter Work XL) kapcsán, hogy a jelenlegi évi 10 000 autós kapacitásukat 2019-re 20 000 autóra bővítik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!