Pekingben működik a gyáraktól független, de kifejezetten autók formatervezésére és prototípus-építésre szakosodott CH Auto, amely idén az Event tanulmánnyal mutatta meg a nagyvilágnak, mire is képes.
Ez pedig nem más, mint egy akkumulátoros-elektromos szuperautó, amelynek a megjelenése egészen eurokonform. Nem csak a karosszéria kapott kétszínű fényezést, az első-hátsó felniket pepitában fényezték le, egy kicsit talán farnehéz a forma, de hát valahol helyet kellett találni a 41,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátornak.
A hátsó kerekeket egy 400 LE/650 Nm csúcsteljesítményű elektromotor hajtja, a saját tömeg 1685 kg, ami jól hangzik, de valamiért a CH Auto csak „8 másodperc alatti” 100-ra gyorsulást emleget, pontos értéket nem közöl – ezzel még a kompakt forró ferdehátúak között se alkot maradandót az Event. A végsebességet 200 km/órában korlátozzák elektronikusan, e fölött nagyon rossz hatásfokkal üzemel az elektromos hajtás – nincs ez másként a Mercedes és az Audi elektromos szuperautójánál sem.
A hatótávolságra annyit mondanak, meghaladja a 180 kilométert, és hogy egy normál konnektorról 6 óra alatt lehet feltölteni a teljesen lemerült telepet. Utóbbi jól hangzik, kérdés, igaz-e. A teljesen működőképes CH Auto Event (saját erőből ment be a kiállítási csarnokba az autó) megépítésekor egyébként szemel láthatóan egy Audi A6-ost kannibalizáltak, a kormánykerék és a műszerfal több eleme is több, mint erősen hasonlít a német autó azonos alkatrészére.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!