Az előrejelzések szerint 2050-ig megnégyszereződik a szállított áruk forgalma, és az emberek túlnyomó többsége is nagyvárosokba költözik, tehát a városi áruszállítás terén várható a legnagyobb növekedés. Utóbbi számára nyújt egy lehetséges megoldást a Renault által kifejlesztett EZ-Flex nevű elektromos szállítójármű, amely kis alapterületen (hossz 3,86 méter, szélesség 1,65 méter) nyújt 3 köbméteres rakteret. A fordulókör átmérője 9 méter.
Csak egy ülés van a fülkében, a padka felé így kényelmesen ki lehet lépni a járműből, illetve itt lehet hozzáférni a raktérhez a külső ajtók mellett. A digitális rendszert az okostelefonoknál megismert mozdulatokkal kell vezérelni, az áruszállításnál használt alkalmazásokat tudja futtatni az EZ-Flex. A rakodófelület a talajhoz képest 76 centi magasan van, a padló alatt található a hajtás és az akkumulátor. A hatótávolság elérheti a 150 km-t is, ami több mint elegendő annak ismeretében, hogy átlagosan 50 km-t futnak a városi futárautók egy-egy nap alatt.
A Renault egyébként tucatnyi EZ-Flex prototípust épít, amelyekkel aztán több európai nagyvárosban végeznek majd gyakorlati teszteket. Futárok használják majd az autókat normál járműveik helyett, a tapasztalatok alapján fejlesztik tovább a koncepciót.
https://www.facebook.com/grouperenault/videos/642113509546335/