Forradalmi a Bollinger cég által elkészített B1-es terepjáró karosszériája, no nem a megjelenés, hiszen az kifejezetten kezdetlegesnek tűnik. Persze ez sem véletlen, terepen gyakran sérül a karosszéria, a sík lemezeket pedig könnyű javítani vagy cserélni, nem kell drága, egyedi karosszériaelemekre várni.
Ami a forradalmi a karosszériában, az a középen az autó egész hosszán végigfutó rakodótér. Akkumulátoros-elektromos autóról lévén szó elöl csak azért van egy doboz, hogy a nagy méretű első kerekeknek legyen elég helye mozogni, a kettő közötti rész üres. Az első ülések közötti könyöklő is egy konzolon kapott helyet, így biztosítva van az autó elejétől a végéig tartó csomagtartó-alagút, ami különösen hosszú tárgyak szállítását teszi lehetővé. A kabriósággal is számoltak a konstrukciónál, szigetelt műszerek, slauggal takarítható belső burkolatok vannak az utastérben.
Alaphelyzetben 60 kWh, felár ellenében 100 kWh kapacitású az akkumulátortelep, a két villanymotor (tengelyenként egy-egy) rendszerteljesítménye 360 LE/640 Nm, ami kevesebb, mint 5 másodperces 0-96 km/h sprintet tesz lehetővé. A hatótávolság 193 vagy 272 km, a CHAdeMO villámtöltési szabványt támogatja a Bollinger B1, utóbbival 45 vagy 75 perc a teljesen lemerült telep töltési ideje. A cég még keresi a megfelelő partnert a sorozatgyártáshoz, de azt ígéri, hogy 19 hónap múlva már megkezdik a kiszállításokat. A vételár még nem ismert.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!