Noha az Egyesült Államok hatalmas területen fekszik ahol extrém éghajlatok is előfordulnak, az American Automobile Association nevű autóklub szakemberei olyan hőmérsékleteken vizsgálták meg az elektromos autók hatótávolságát, amely nekünk – az európai kontinens közepén megszokott időjárási körülmények között is – mérvadóak. Alaphelyzetnek a kellemes 75 Fahrenheit-fokot (23,9 °C) választották, majd megnézték az elektromos autók hatótávolságát magas, 95 Fahrenheit fokos (35 °C) hőmérsékleten, illetve a téli körülményeket 20 Fahrenheit fokos (-6,7 °C) hőmérsékleten vizsgálták.
Öt autótípust vizsgáltak, az átlageredmény az lett, hogy nyári melegben 4% a hatótáv-csökkenés, ami 17%-ra emelkedik, ha a légkondicionálót is használja az ember. Télen csak a hőmérséklet 12%-kal csökkenti a hatótávolságot, és a fűtés bekapcsolásával átlagosan 41%-ra ugrik fel a hatótáv-csökkenés. Ez ellen legfeljebb a töltő-csatlakozón való temperálással tudnak védekezni a villanyautó-használók, illetve ha hosszabb távra mennek, akkor számolniuk kell a változó időjárás miatt változó hatótávolsággal is az újratöltések megtervezésénél.