2020-ban dobja piacra első, kifejezetten elektromos autónak fejlesztett típusát a Volkswagen konszern, a Volkswagen I.D. almárka első tagját, és 2022-re már teljes lendülettel halad majd az elektromos átállás, amelynek végén 2030-ra már 300 újenergiás autó lesz a konszern kínálatában. Persze ez nem ennyi típust jelent, de a dedikált akkumulátoros-elektromos autók mellett a meglévő autók lágy- vagy épp teljes hibrid hajtást kapnak, ezeket is külön-külön számolják, tehát könnyen lehet, hogy egy típuson belül akár tucatnyi újenergiás változat lesz.
Kilenc meglévő gyárat alakítanak át az újenergiás modellek gyártására 2020-ig, ezen felül további 7-et építenek majd zöldmezős beruházás keretében abban az ütemben, ahogy azokra szükség lesz a kereslet függvényében. Michael Müller szerint az új modellek segítségével a konszernnek nem fog gondot okozni az EU által előírt 95 g/km-es CO2-kibocsájtási limit betartása 2021-től kezdődően. Noha úgy tűnik, hogy most teljes erővel az elektromos átállásra koncentrálnak, emellett nem felejtik el a hagyományos, belső égésű motorokat sem, amelyeket szintén modernizálnak majd, erre 20 milliárd eurót költenek majd a következő bő évtizedben.