Mint amikor az izzó fémből katanát kovácsolnak, úgy formálták meg a Lexus LF-1 Limitless nevű tanulmány karosszériáját – állítja a sajtóközlemény, ami ránézésre annyit tesz, hogy még a jelenleginél és sarkosabb és élesebb a megjelenés.
Maga az autó a meglévő LS limuzin és LC kupé mellé érkező szabadidő-autót mintázza, ami a kínálatban az RX felett és az alvázas GX/LX szabadidő-autók mellett helyezkedik majd el – elméletileg. Hivatalosan még nem közölték a sorozatgyártás tényét, de a márka észak-amerikai vezetői szerint nagy szükség lenne egy ilyen modellre a kínálatban.
Talán azért haboznak a piacra dobással, mert még nem döntötték el, hogy milyen hajtással dobják piacra a több mint 5 méteres hosszúságú szabadidő-autót, amely a márka csúcsmodelljeként technológiai zászlóshajó is lenne. Benzinmotor, hibrid, hálózatról tölthető hibrid hajtás, akkumulátoros-elektromos és tüzelőanyagcellás hajtás is felmerült, ezek közül a tisztán benzines hajtás a legkevésbé valószínű, hiszen 2025-re az ilyen modellek eltűnnek a Lexus márka kínálatából. Az LF-1 Limitless hátsó lökhárítóján látható nyílások nem kipufogók, hanem a hátsó kerékjáratból a levegőt elvezető csatornák végződései.
“Az RX-hez hasonló Lexus-modellek révén a luxus SUV-kategória világszerte népszerűvé vált. Ez az új crossover-tanulmány egy olyan jövőt villant fel, amelyben az autók menetdinamikájához és sokoldalúságához sokkal izgalmasabb, érzelemdúsabb dizájn társul, amivel reményeink szerint messze túlszárnyalhatjuk a jelenlegi elvárásokat.” – mondta Yoshihiro Sawa, a Lexus International elnöke. Az utastérben felszámolták a kapcsolókat, mozgásra aktiválódnak a digitális kezelőszervek. A fémrészeket a külsőhöz hasonlóan rózsaarany-rézbarna fényezéssel vonták be, csak itt selyemfényű a lakkozás.