Fokozatosan tölti be a kínálatában található réseket az Audi, például hamarosan érkezik majd a Q5-ös és a Q7-es közé pozicionált, a műfajon belül sportosnak számító megjelenéssel rendelkező Q6-os szabadidő-autó, amelyet az itt látható e-tron quattro tanulmány előlegez meg.

Fontos újdonság még az akkumulátoros-elektromos hajtás, elöl egy-, hátul két villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény rövid ideig 503 lóerő és több, mint 800 Nm. A virtuális összkerékhajtásnak hála felszabadult a kardánalagút, amelyet a 95 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral töltöttek meg, amiből jutott még a padló alá is. Az elméleti hatótávolság 500 km, és a kábeles töltés mellett (150 kW-os teljesítményű töltőponton 50 perc a teljes feltöltés ideje) vezeték nélkülire is van lehetőség, ami lassabb, de sokkal kényelmesebb.

A hatótávolság maximalizálása érdekében nagyon alacsony, Cw 0,25-ös légellenállási tényezővel rendelkező karosszériát készítettek, aminek hossza 4,88 méter, szélessége 1,93 méter, magassága 1,54 méter. Légrugózás is van a fedélzeten, ami csökkenti a hasmagasságot nagyobb tempónál, ezen felül 80 km/h-nál aktív aerodinamikai elemekkel javítják a karosszéria körüli légáramlást ezzel csökkentve a légellenállást. Négyszemélyes az utastér, mögötte 615 literes csomagteret sikerült kialakítani. A műszerfalon a kapcsolókat érintőképernyőkkel váltották ki, a fóliaszerű kijelzőt bármilyen formára lehet vágni. A hatalmas teljesítmény 4,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás tempóra az Audi e-tron quattro-t, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 210 km/h; összkerék-kormányzás is van a fedélzeten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!