Az Eindhoveni Egyetem öt olyan végzős hallgatója kezdte meg a Lightyear, azaz fényév névre hallgató elektromos autó fejlesztését, akik korábban napelemes autókat készítettek a World Solar Challenge nevű versenyre, amelyet 2013-ban és 2015-ben meg is nyertek. Szerintük azért életképes a járművük, mert jelenleg csak a világ lakosságának 3 %-a él megfelelő elektromos töltőpont 100 km-es körzetében, és a napelemes töltésnek köszönhetően függetlenebbek tudnak ettől lenni a tulajdonosok.
Az első öt példányt már el is adták, ezek átadását 2019-re ígérik. A 119 000 eurós vételárért cserébe egy összkerékhajtású, terepen is elboldoguló járművet kap az ember, amely akkumulátortól függően éjjel vagy felhős égbolt esetén akár 800 km-t tud megtenni egy feltöltéssel, szikrázó napsütésben ez az érték magasabb tud lenni, megfelelő napos éghajlaton például akár hónapokig lehet közlekedni anélkül, hogy konnektort használna az ember. Egyszerű konnektorról (3,7 kW) egy óra alatt 40 km-nyi energiát tud felvenni a Lightyear, gyorstöltőnél (10 kW) egy óra alatt 110 km-nyi energiát tud felvenni, villámtöltőnél (75 kW) pedig egy óra alatt 800 km-nyi energiát tud felvenni a legnagyobb, választható akkumulátor. Arra is felkészítik a fedélzeti töltőt, hogy szükség esetén le is tudja adni külső forrásnak a napelem által megtermelt energiát.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!