A Los Angelesi Autószalonon bemutatott Audi A7 h-tron quattro tanulmánynak nem a tüzelőanyag-cella a legnagyobb újdonsága, hanem az, hogy a mérnökök elektromos-elektromos hibrid hajtást valósítottak meg, és ott van a fedélzeten az elektromos légsűrítő is.
A tanulmány orrába telepítették a tüzelőanyag-cellás áramtermelő egységet és az általa kiszolgált elektromos motort (129 LE), a hátsó tengelyt pedig az A3 e-tron kábeles hibridtől kölcsönvett villanymotor (102 LE) hajtja, ami abból az akkumulátorból kapja az energiát, amelyet hálózatról lehet tölteni. Két, egymástól teljesen független elektromos hajtása van tehát a h-tron quattronak (az összkerékhajtás is virtuális), a rendszerteljesítmény 231 LE/540 Nm.
Az elektromos „turbót” arra használják, hogy a tüzelőanyagcellába levegőt préseljenek az ott végbemenő kémiai reakcióhoz, aminek az eredménye áram és víz – kipufogórendszer helyett műanyag lefolyócső tekereg a padlólemez alatt. A tüzelőanyag-cella üzemi hőmérséklete 80 °C, de az Audi mérnökei már -28 °C-on is garantálják a folyamat beindulását. A h-tron quattro tartályába 5 kg hidrogéngázt lehet tankolni, ez nagyjából 500 km megtételére elegendő energiát jelent, szükség esetén ott van még az akkumulátorban tárolhat energia, amivel ideális körülmények között 50 km távolságra képes eljutni.
Az autó működési logikáját az A3 e-tronból vették, az elektromos autónak is van dedikált EV (Electric Vehicle) üzemmódja, ilyenkor csak az akkumulátorban tárolt energiát használja, a tüzelőanyag-cella nem üzemel. A Sport fokozatba kapcsoláskor megnöveli az energia-visszatermelés (a sofőr ezt motorféknek érzékeli) mértékét, egyébként mindeni marad a régiben, ami 7,9 másodperces 100-as sprintet és 180 km/órás csúcssebességet jelent. Arról nem szól a sajtóközlemény, hány éven belül találkozhatunk az elektromos-elektromos hibrid Audival az utakon, a Los Angelesi Autószalonon működőképes prototípust mutattak be.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!