Ünnepélyesen megnyitotta első, az európai kontinensen lévő gyártóüzemét a kínai BYD márka. Európában nem a plug-in hibrid és elektromos személyautókkal, hanem az elektromos autóbuszokkal és teherautókkal lépnek piacra. A Komáromban ünnepélyesen felavatott gyárra 2015-2018 között összesen 20 millió eurót (6,2 milliárd Ft) költenek, jelenleg 32 alkalmazottja van.
Mire az első fázis építése befejeződik, már 300 munkás lesz, akik két műszakban évi 400 járművet fognak gyártani, elsősorban a kontinentális Európa igényeit elégítik ki. De nem csak kész járműveket készítenek itt, az alvázakat innen szállítják majd a meglévő nagy-britanniai és a nemsokára megnyíló, Párizs melletti Beauvais-ban létesülő második európai BYD autóbuszgyárba.
Kezdetben városi és távolsági közlekedésre szánt elektromos autóbuszokat fognak készíteni, másodikként villanymotoros targoncákat kezdenek gyártani, végül a villanymotoros kisteherautó megjelenésével lesz teljes a magyarországi BYD gyár termékpalettája. Öt épület van a komáromi telephelyen, a központi iroda mellett egy akkumulátor-tesztelő és karbantartó központ, egy minőség-ellenőrző-, egy összeszerelő és egy fényezőüzemből épül fel a 66 ezer négyzetméteres telephely.
A BYD cég jelenleg 30 európai nagyvárossal áll szerződéses kapcsolatban – van, ahol már közlekednek elektromos autóbuszai, van, ahol a tesztelésről állapodtak meg, és van, ahol már az adásvételi szerződéseket is megkötötték –, ezeket fogják majd a három európai gyárban készülő autóbuszokkal kiszolgálni. A komáromi üzem szerelőcsarnokának túlnyomó része még üresen áll, ahogy az új munkásokat felveszik, úgy bővítik majd folyamatosan a kapacitást, idén 40 jármű előállítása szerepel a tervben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!