Nehéz fába a fejszéjét a Tesla, amikor a nagy méretű kamionok világát akarja meghódítani, hiszen ebben a szegmensben a vásárlók szigorúan a számok alapján döntenek, vajmi kevéssé érdekli őket, hogy terhelés nélkül 5 másodperc alatt gyorsul a jármű 96 km/h-s sebességre. A gyár által versenyautósnak nevezett, középen lévő vezetőülés is hidegen hagyja a flottavásárlókat. A fülke belső mérete a kabin külső méretéhez képest nagyon kicsi, ahol egyébként a kamionosok „otthona” található, ott jelen esetben az akkumulátorok utaznak, épp csak egy lehajtható priccsnek sikerült helyet szorítani a fedélzeten.
A 800 km-t meghaladó hatótávolság remek érték egy ilyen méretű akkumulátoros-elektromos teherautónak, de az USA-ban akkora gázolajtankokat használnak az ilyen kamionok, hogy egy tankolással 2000+ km-re jutnak el. Új töltési eljárás segítségével fél óra alatt 643 km megtételére elegendő energiát tud felvenni a Tesla kamion, de ehhez a gyorsasághoz az is szükséges, hogy legyen épp szabad töltőoszlop a köztes megállóhelyen. Kérdés, milyen hosszú életű lesz a lítium-ion akku, ha állandóan villámtöltik, hiszen mindenhol azt javasolják, egy villámtöltés után egy „lassú” töltés a garanciája a kapacitás hosszú távú megőrzésének. A fuvarszervező központnak nem lesz egyszerű a sofőrök vezetési idejét összehangolni a töltési idővel…
A Tesla nyergesvontatója egyébként modernebb a jelenleg kapható Model S és Model X típusoknál, hiszen karbonból készítik a fülkéjét. Rengeteg a vezetéstámogató rendszer a fedélzeten, ezek segítségével gombnyomásra megvalósítható a konvojban haladás, illetve Elon Musk ígérete szerint nem fog bebicskázni a jármű. Aki most megrendeli a Tesla kamiont, 2019-ben megkapja azt – feltéve, hogy ez a szalagindítás sikeresebb lesz a jelenlegi Model 3-asénál. Pár cég már bejelentkezett próbaüzemre, jellemzően bolthálózatok, akik állandó körúton használják áruszállításra flottájukat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!