A Nikola Motors először még gázturbinás hatótávnövelővel képzelte a jövő kamionját, idő közben azonban hidrogéngázos tüzelőanyagcellára váltottak. Az első két modelljükkel kifejezetten az észak-amerikai piac igényeit akarják kiszolgálni, amire már több ezer megrendelést is gyűjtöttek, a norvégul hármast jelentő Tre modelljükkel az európai piacot akarják meghódítani. Leginkább a csomagolás új, azaz a 17,5 méteres engedélyezett járműhossz mellett maximális raktérméretet nyújtó bulldogfülkés felépítést választottak. Furcsa, hogy miközben a szövegben 6×2 és 6×4 hajtásképletről van szó, a digitális ábrákon kéttengelyes vontatót látunk.
120 kW teljesítményű az üzemanyagcella, a hajtómotorok teljesítménye változattól függően 500-1000 lóerő (utóbbi esetben a nyomaték 2711 Nm), a hatótávolság a hidrogéntartályok méretétől függően 500-1200 km egy feltöltéssel. Noha Európának készül, az arizonai Phoenix városában lesz a leleplezés 2019. április 16-án, a tesztelést 2020-ban kezdik Norvégiában, és 2023-ban akarják elindítani a sorozatgyártást. A teljesen önvezető technológiával rendelkező Nikola Tre kamionhoz fix havidíjas finanszírozási konstrukciót dolgoznak ki, amiben benne lesz az üzemanyag (hidrogén) és a karbantartás költsége is, és hét évente új járművet kap majd az ügyfél.