A második generációs Honda Claritynél már alternatívája is lesz a tüzelőanyagcellás hajtásnak, a New Yorki Autószalon leplezték le a hálózatról tölthető hibrid hajtással rendelkező és az akkumulátoros-elektromos változatokat. Ezek közül a középső lesz az, amelyet szerte az Egyesült Államokban meg lehet majd vásárolni – és várhatóan eljut majd Európába is.
A Clarity Plug-In Hybrid elnevezésű autónál 17 kWh kapacitású az akkucsomag, ez 67 km megtételére elegendő energiát képes tárolni, és 240 V-os hálózatról 2 és fél óra alatt lehet feltölteni. Elektromos üzemmódban egy 181 LE/315 Nm teljesítményű villanymotor hajt, egyébként egy 1,5-ös szívó benzines van a fedélzeten, ami nem hatótáv-növelő, hanem az első kerekeket is képes hajtani – teljesítményadatot nem közöltek –, a teljes hatótávolság meghaladja az 530 km-t. Négy üzemmód közül választhat a vezető, Normal, Econ, Sport és HV – utóbbi tartalékolja az akkumulátorban lévő energiát.
A Honda Clarity Electric esetén 25,5 kWh kapacitású az akkumulátor, az első kerekeket egy 161 LE/300 Nm teljesítményű villanymotor hajtja. Hivatalos hatótávolságot nem árultak el, de a hírek szerint 130 km-ről beszélhetünk, ugyanis a sok kilométer helyett a gyors töltést választották. Normál 240 V-os konnektorról alig több, mint 3 óra alatt lehet feltölteni a teljesen lemerült telepet, egyenáramú villámtöltésre is van lehetőség, ilyenkor fél óra alatt éri el a 80 %-ot a töltöttség.
A Honda az első négy év során 75 ezer darab Clarity-t kíván értékesíteni, ennek túlnyomó része a hálózatról tölthető hibrid lesz. A gyár középtávú stratégiája szerint egyébként 2030-ra eladásainak kétharmada lesz majd újenergiás autó, amiben jelentős szerepe lesz annak, hogy a meglévő autókból is készítenek majd hibrideket, de például kifejezetten az Egyesült Államok számára 2018-ban mutatnak be egy helyben gyártott egyedi megjelenésű hibridautót.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!