Az Elmű-Émász elhatározta, hogy megteszi az első lépést az elektromos autók terjedésének támogatása irányába, és néhány partnerrel közösen megalakította az e-community nevű szövetséget.
Az Európai Unióban az előrejelzések szerint 2020-ra már tízmillió elektromos autó lesz az utakon, nem utolsó sorban annak köszönhetően, hogy az egyes államok és az Unió is kedvezményekkel segíti majd azok elterjedését. Hazánkban egyelőre nincs szó ilyesmiről, de az Elmű úgy ítélte meg, nem vár arra, amíg ez bekövetkezik, hanem megkezdi az érdekképviseleti munkát.
Az Elmű-Émász mellett az ABB és az Észak Budai Zrt. A rendes tagok, a SAG, az Ernst & Young és a GA Magyarország támogató tagok, a Citroen, a Mitsubishi és a Peugeot stratégiai partnerek, és vannak még vendégek is: Fővárosi Vízművek, The Boston Consulting Group, PricewaterhouseCoopers, BDK, City Taxi, ARVAL, FABRICOM, HOFEKA.
Ezek a cégek vállalták, hogy a gyakorlati tapasztalatok megszerzése érdekében elektromos autókat fognak vásárolni, az Elmű-Émász 2012 végéig ingyenesen biztosítja majd az energiát ezekhez. Jelenleg 5-10 elektromos autó lehet Budapesten, jövőre ezt a számot szeretnék 20-30-ra feltornázni. Középtávú célnak 25 000 elektromos autót jelölt meg az Elmű – mindezt 2020-ra tartják reálisnak. Ez ugye jelen pillanatban a magyar autópiac fél évnyi termése, lehet, hogy túlságosan optimista ez a becslés.
Az Elmű-Émász egyébként még az idén 4-5 új elektromos töltőállomás létesítését tervezi Budapesten. A tárgyalások folynak a fővárosi önkormányzattal, helyszínként egyelőre két területet jelöltek meg: a Parlament látótávolságában és a Várnegyedben is szeretnének egy-egy állomást felállítani.