Németországban, a Ford kölni üzemében megkezdődött a Deutsche Post StreetScooter WORK XL áruszállító gyártása. Itt egészítik ki elektromos hajtáslánccal és a Deutsche Post DHL szabványainak megfelelő felépítménnyel a Transit alvázakat, amelyek a törökországi Kocaeliben, a Ford Otosan üzemben készülnek. A kölni gyártósoron mintegy 180 ember dolgozik két műszakban, akik naponta akár 16 darab WORK XL modellt is elkészíthetnek, így az éves gyártókapacitás eléri majd a 3500 darabot.
“Azzal, hogy megkezdtük a StreetScooter WORK XL összeszerelését Kölnben, sikerült tökéletesen párosítanunk a Ford értékes tapasztalatát a haszongépjármű-gyártás terén és a StreetScooter vállalat startup-céges lendületét,” nyilatkozta Joerg Beyer, a Ford Európa termékfejlesztési részlegének ügyvezető igazgatója. “Ez a közös projekt jól mutatja, hogy tömeggyártóként is képesek vagyunk kisebb szériák hatékony előállítására.”
A WORK XL jelenleg a legnagyobb haszongépjármű a StreetScooter portfóliójában: az autó 20 köbméteres rakterében több mint 200 küldemény fér el, és a hasznos teherbírás eléri az 1275 kilogrammot. A Ford többféle elektromotorral és lítium-ion akkumulátorral gyártja majd a modellt, amelynek legnagyobb teljesítménye 90 kW (122 LE), forgatónyomatéka pedig 276 Nm. A legnagyobb, 76 kWh kapacitású akkumulátorral a WORK XL akár 200 km hatótávolságot is elérhet. A dízelmotoros járművekkel összehasonlítva minden egyes elektromos hajtású áruszállító 5 tonnányi CO₂-kibocsátást és 1900 liter gázolajat takarít meg egyetlen év leforgása alatt. A Deutsche Post DHL a németországi városokban használja majd a WORK XL modellt kiscsomag-kézbesítésre, és a jövőbeli tervek közt az is szerepel, hogy az elektromos áruszállító más vásárlók számára is elérhető lesz.
“A Ford ideális partner számunkra, mivel remekül megérti rugalmas és vásárlóközpontú gyártási filozófiánkat. Erőinket egyesítve hatásosan népszerűsíthetjük Németországban az elektromos mobilitást, és környezetbarátabbá, csendesebbé alakíthatjuk a városi áruszállítást. Az új WORK XL StreetScooter tökéletes e-áruszállító a nagyvárosi kézbesítési feladatokra, így más szállítmányozók számára is izgalmas ajánlatot jelent majd,” vélekedett Dr. Achim Kampker, a StreetScooter alapító vezérigazgatója. Az elektromos hajtásláncok kulcsszerepet játszanak majd a Ford európai termékkínálatában. A vállalat célja, hogy 9,5 milliárd euro befektetéssel egy 40 modellt számláló, elektromos hajtású (köztük 16 tisztán elektromos hajtású járműből álló) portfóliót alakítson ki 2022-ig.