Nem a külcsín volt a lényeges a Kia Optima T-Hybrid elnevezésű tanulmánynál, ennek megfelelően a Párizsi Autószalonon bemutatkozó autó nem is tér el az egyébként most is megvásárolható szériaváltozattól. A technika azonban lényegesen megváltozott.
Az 1,7 literes dízelmotort úgy alakították át kettős feltöltésűvé, hogy egy hagyományos turbót alkalmaznak, ami a magas fordulatszám-tartományban dolgozik, alacsony fordulaton pedig egy elektromos légsűrítő segíti a dolgát. Pontos számok helyett annyit mondanak, 20 százalékkal növeli a teljesítményt ez a megoldás, ami a 136 lóerős egyturbós változatból kiindulva bő 160 lóerős teljesítményt jelent. De ez még nem minden, egy klasszikus hibrid hajtással is megtámogatják a belső égésű motort, ennek technikai részleteiről is meglehetősen szűkszavúan nyilatkoznak.
Az akkumulátor (ólom-szén akkumulátort használ a tanulmány) és a hajtásba besegítő elektromotor (szíjon keresztül hajt, ez az indítómotor is) 48V-os feszültséggel dolgoznak, és 20 százalékkal csökkentik a fogyasztást – azt már nem pontosítják, hogy a 136 lóerős széria-dízelhez, vagy a kettős feltöltésű, jelen esetben is használt erőforráshoz képest.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!