Már az aktuális Bentley Mulsanne fejlesztésekor felmerült az alternatív hajtás lehetősége, de a piacra dobáskor a várhatóan kis kereslet miatt lemondtak erről. Azonban az elmúlt hat évben nagyot változott a világ, különösen a brit márka egyik fő felvevőpiacán, Kínában, ahol a szmog miatt már most számos nagyvárosban korlátozták a behajtást, és várhatóan még tovább növelik az ilyen zónák méretét és belátható időn belül megtiltják a helyi károsanyag-kibocsájtással rendelkező autók közlekedését.
A Bentley felkészülten várja ezt a szerinte akár 1-2 éven belül is bekövetkező időpontot, legalábbis erről beszélt Hans Holzgartner, a Mulsanne típusért felelős marketingszakember. Azért rögtön a villanyautóra váltanak, mert az a biztos behajtást garantáló hajtásmód. Ráadásul már Németországban is vannak olyan tervek, hogy több nagyvárosban zéró emissziós zónákat vezetnek be a belvárosokban, szóval Kína csak a kezdet, de várhatóan hamarosan a fejlett világ egésze ebbe az irányba mozdul. A Mulsanne típus piaci pozíciója miatt a technológiai felár megfizethető lesz az ügyfeleknek, akik egy, még a turbós 6,75 literes V8-asnál is nyomatékosabb motort kapnak majd, egyedül némi hatótávolságról és a remek motorhangról kell lemondaniuk. Ráadásként az akkumulátorok extra tömege is csak javítja a komfortot, hiszen a nagyobb saját tömeg még simább gördülést eredményez majd a légrugós óriáslimuzinnak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!