Az abroncsairól híres, a de a német Continental mindenre kiterjedő autóipari beszállító, ahol az aktuális trendeknek megfelelően elektromos autókhoz használatos részegységeket is fejlesztenek. A dolgok aktuális állását mutatja a legújabb alkotás.
Egy régebbi Renault Mégane-t építettek át a németek, és azzal indult a munka, hogy megszabadultak minden márkajelzéstől. Kívül és belül is egy aranyos kis jelvénnyel ragasztották felül a márkajelzést, és természetesen a navigációs képernyőről is száműztek mindenféle, az autó eredetére utaló dolgot.
Az utastérben ezen felül még megszokást vagy megszökést igénylő kék árnyalatú kárpitot kaptak az ülések és az ajtókárpit, az Acella Eco nevű anyag negyven százalékban újrahasznosított. Az analóg-digitális műszeregység helyett egy nagy méretű monitort építettek be, ezen felül a módosítások a technikára szorítkoztak, amelynél igyekeztek a Renault saját fejlesztésénél jobb eredményeket elérni.
A motortérbe egy 95 lóerő/226 Nm teljesítményű elektromotort szereltek, ami 11,9 másodperces 100ra gyorsulást tesz lehetővé, az energiamegtakarítás miatt ez egyébként az elektronika által korlátozott végsebesség is. Az akkumulátorcsomag 154 kg tömegű, és sikerült az egészet a padló alá beépíteni, leginkább azért, mert a teljesítményelektronika 30 százalékkal kisebb méretű, mint a ma használt megoldások. Egy feltöltéssel 150 km-re képes eljutni a Continental autója, amely speciális, 20 col pántátmérőjű és keskeny abroncsokon gördül.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!