Azzal próbálja jelezni a Peugeot, hogy egy kicsit másfajta autó lett az új 3008-as, hogy immár ott van a nevében az SUV betűszó is. Ezen a számon futó elődjéhez képest nagyobb, tágasabb és könnyebb lett, így már a neve és vételára alapján fölé pozicionált, nálunk nem forgalmazott 4008-asnál (Mitsubishi ASX-leszármazott) is nagyobb. Még saját magát meghazutolja a gyár, hiszen azt mondja, a 3008 SUV a maga 4447 mm-es hosszával kategóriájában az egyik legrövidebb, miközben a 4008-as még 11 centivel kurtább…
Az EMP2-es padlólemezre átállással a jelentős méretnövekedésből (hossz + 82 mm, tengelytávolság +62 mm) egy kevés, pontosan 24 mm jutott a második sornak, egyébként a rakteret bővítették, amelynek befogadóképessége VDA-mérés szerint 90 literrel lett nagyobb, alaphelyzetben 520 literes, a hátsó ülés ledöntése után pedig 1482 liter a raktér. Nagyonnagy- és ultranagy szilárdságú acélt is használtak a karosszéria szerkezetében, a sárvédők és a csomagtérfedél alumíniumból készül, a csomagtér alatti rész műanyagból készül, optimalizálták a zajszigetelő anyagok alkalmazását is, így átlagosan 100 kg-mal csökken a tömeg az elődhöz képest.
A második generációs i-Cockpit műszerfal új kapcsolókat, hangulatvilágítást, illatosítót és új térhatású hifit is kapott, és gombnyomásra kétféle stílus közül választhatnak az ügyfelek: a Boost a dinamikus vezetésre fókuszál, míg a Relax nyugodtabb környezetet biztosít. Az első ülésekhez masszázsfunkció is kérhető, az 1/3-2/3 arányban osztott hátsó ülések mellett az anyósülés is a padlóba hajtható, így akár 3 méter hosszú tárgyak is szállíthatóak az utastérben. A raktérben olyan csatlakozó is van, amelynek segítségével a Peugeot e-Bike nevű elektromos kerékpár, illetve e-Kick nevű elektromos roller is tölthető.
A forma ugyan terepjárósabb lett, és a hasmagasság is 21,9 centire nőtt, de összkerékhajtás egyelőre nincs, fokozott tudású menetstabilizáló (lejtmeneti fékszabályzást is tud) segít szorult helyzetekben. Két benzin- és két dízelmotorral indul a forgalmazás, a háromhengeres alapmotor 130 lóerős, az 1,6-os THP 165 lóerős, az 1,6-os dízel 100 vagy 120 lóerővel, a 2,0 literes 150 vagy 180 lóerővel kérhető. Az automatikus váltóval szerelt példányoknál a távolságtartó tempomat megállásig képes lassítani az autót, a fáradtságfigyelő a vezető reakcióin kívül akkor is pihenésre szólítja fel a sofőrt, ha az 2 órán keresztül több mint 65 km/h-s sebességgel halad (autópályázás). A Párizsi Autószalonon lesz a Peugeot 3008 SUV közönségpremierje, könnyen lehet, hogy ekkor ismerhetjük majd meg az autó Opel-megfelelőjét is.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!