Amíg az Egyesült Államokban fejlesztett Workhorse nevű elektromos pickupnál egy benzines generátor is van a fedélzeten, a Havelaar cég kanadai részlege által fejlesztett Bison modellnél csak akkumulátoros-elektromos meghajtást alkalmaztak. Megítélésük szerint az egy feltöltéssel elérhető több, mint 300 km-es hatótávolság bőven elég lesz a felhasználóknak, akik a helyváltoztatáson kívül még elektromos kéziszerszámok táplálására is használhatják majd az akkumulátorban tárolt energiát.
Itt is egyszerű acél létraalváz jelenti a konstrukció gerincét, de a megfelelő helyeken karbon merevítéseket is elhelyeznek. Méretek helyett olyan dolgokat közöltek az újdonságról, hogy a plató peremig számolva 1,3 köbméteres térfogatú, ezen kívül még 510 liter zárható raktér van a fedélzeten.
Elöl és hátul is egy-egy, ismeretlen teljesítményű villanymotor hajt, a virtuális összkerékhajtást a kemény kanadai terepviszonyok leküzdésére is felkészítették, 54 %-os meredekségű, tehát 24 fokos emelkedőn még el tud indulni. A műszerfal meghatározó eleme a nagy méretű, élére állított érintőképernyő középen, amely nem csak a megszokott – fedélzeti rendszerek vezérlése és kütyücsatlakoztatás – lehetőségeket nyújt, de flottakövetésre is felkészítették. Arról még nincs semmi hír, mikor kerülhet sorozatgyártásba a Havelaar Bison.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!