Elég nagy a show a Formula E világbajnokság futamain, hiszen szándékosan utcai mintázatú abronccsal és alacsony leszorító-erővel mennek az autók, aztán a kocsicsere is bekavar a futamokba. Ennek ellenére nagyon egyedül van a versenysorozat a pályákon, a belga Punch Powertrain nevű elektromos és hibrid hajtásokat fejlesztő cég úgy gondolta, itt az ideje elkészíteni egy belépő szintű elektromos versenyautót.
https://twitter.com/BethLilyRace/status/842032972240936960
Az egyszerűség kedvéért a Dallara által 2007-ben kifejlesztett Formulino versenyautót vették alapul, és 3,5 éves munkával belefaragtak egy villanymotort és egy 15 kWh kapacitású akkumulátort. Noha már van működőképes prototípus, még jó fél évig dolgoznak a szerkezeten. Egyfelől a jelenleg meglévő 5 fokozatú váltót akarják lecserélni egyszerű fogaskerék-áttételre, másfelől úgy akarják módosítani a vázat, hogy nagyjából 1 perces szereléssel ki lehessen cserélni az akkumulátort. A jelenlegi például a Zandvoort pályán 7-8 kör megtételére elegendő, és mivel a költségek minimalizálásáról van szó, az autócsere szóba se jöhet.
A new electric junior single-seater championship has been born today the #FormulinoE https://t.co/6AYdPcCV2D #FormulaE pic.twitter.com/21LnWm6jC7
— Formula E Zone (@FormulaEZone) March 15, 2017
A megcélzott vételár az alapmodellnél 80 000 euró, ezért a pénzért 163 lóerős villanymotort kap majd a Formulino E, a csúcsváltozatban pedig ugyanaz a 268 lóerős villanymotor kerülhet, ami a Formula E versenyautókban is szolgál. Hátravan még egyébként az FIA töréstesztek elvégzése, illetve még a Formula E világbajnoksággal se ültek még le tárgyalni egy belépő-versenysorozat indításáról, de a konstruktőrök bizakodóak. Ha nem is a nagyok között indulnak, akkor majd szerveznek maguknak bajnokságot – az alacsony költségek miatt (meglévő versenypályák használata) biztos találnak majd elég jelentkezőt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!