Beállt a sorba az Audi márka is, és a Škoda valamint a Volkswagen márka mellett ők is elektromos hajtású szabadidő-kupét készítettek, épp csak egy számmal nagyobb és 200 lóerővel erősebb lett a prémiumautó.
A hossz 4,9 méteres, a szélesség 1,98 méter és 1,53 méteres a magasság, a tengelytávolság 2,93 méteres, tehát bő arasznyival hosszabb a karosszéria, amely méretét tekintve a mai A7-esnek felel meg. Erre utal egyébként a C oszlop formája is, amely az egyedüli hagyományos formaelem. Elöl például csak a hatalmas hűtőrács formáját tartották meg, hátul pedig a karosszéria teljes szélességét elfoglaló kardszerű LED-es fénycsíkot helyeztek el lámpaként.
Az MEB építőkészletet használó autónál rögtön három hajtómotort alkalmaztak, elöl van egy, hátul pedig kettő, az összkerékhajtás virtuális. A rendszerteljesítmény tartósan 435 lóerő, de rövid ideig 503 lóerőt is a vezető rendelkezésére bocsájt az elektronika, ami 4,6 másodperces 100-ra gyorsulásra elég. Egy 95 kWh kapacitású lítium-ion telepet helyeztek el a karosszéria közepén, a padló alatt, ami 52:48 %-os tömegeloszlást eredményez az első/hátsó tengely között, és ideális esetben 500 km-es hatótávolságra elég.
Egyébként nem véletlen, hogy a Sanghaji Autószalonon leplezte le az Audi a 2019-ben érkező villanymotoros szabadidő-autó előfutárát, hiszen Kínában tényleg komolyan gondolják az elektromos átállást, jelenleg 150 000 töltőpont van, és még 2017 folyamán ezekhez további 100 000 jön majd, és még csak most kezdik felpörgetni a telepítést.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!