Épp, mielőtt kezdtük volna azt hinni, hogy kifogyott a fantázia az Audi formatervezőiből, hiszen egy kaptafára készülő autókat dobtak piacra a közelmúltban, itt van az e-tron GT nevű tanulmány, amely a márka nemsokára érkező elektromos sportkocsiját előlegezi meg – és piszok jól néz ki.
Van itt minden, amit csak be lehet vetni a látvány fokozása érdekében: feketére fényezett orr, éles légbeömlők, szárvédő-szélesítések és malomkeréknyi felnik, megfejelve olyan látványos LED-es lámpákkal, amit csak a technológia ma szállítani képes, lőrés-szerűek az ablakok, a nagy méretű hátsó fedélre került a felnyíló hátsó szárny. Talán azért ez a túlkompenzálás, mert technológiai okokból nincsenek erőt sugárzó és vérmes hangot kibocsájtó kipufogócsövek?
Sajnos mivel hivatalosan csak tanulmányról van szó, ennél szerényebb megjelenésre számíthatunk a 2020-ban érkező, sorozatgyártású e-tron GT esetén. Ami nem változik, az a technika, amely a VW-konszern prémium villanyautók számára fenntartott építőkészletéből érkezik. Elöl és hátul is egy-egy villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 590 lóerő, a tengelyek között helyezték el a 90 kWh kapacitású telepet. Ezt akár 800V-os töltővel is lehet táplálni, ebben az esetben 20 perc alatt tölthető 80%-ra, a hatótávolság egyébként 400 km.
Amíg a hatótávolság elmarad a Tesla Model S 100D-től (566 km), a 0-100 km/óra gyorsulásban az Audi e-tron GT áll nyerésre a 3,5 másodperces értékével (kontra 4,1 s), az ingolstadti versenyző nem fullad ki, a 0-200 km/óra gyorsulást kicsivel több, mint 12 másodperc alatt letudja – a fejlett hűtésnek köszönhetően többször egymás után is képes erre –, 240 km/óra az elektronikusan korlátozott csúcssebesség. A kanyarvadászatot az alacsony tömegközéppont mellett aktív felfüggesztés és összkerék-kormányzás is támogatja.