Egy száz darabos próbaszérián nem jutott túl a Lada Kalina elektromos változata, de ez nem jelenti azt, hogy felhagytak volna a fejlesztéssel. A gyár mérnökeinek segítenek az orosz állami autóipari kutatóintézet, a NAMI munkatársai, akik most hatótávnövelővel egészítették ki a járművet.
Mivel az elektromos hajtás, a vezérlőelektronika és az akkumulátorok teljesen megtöltik a motorteret, a hatótávnövelő benzinmotor a csomagtartóba került beépítésre – a végleges csomagolás változhat annak függvényében, hogy mennyi hely van a kocsi orrában (például az akkumulátor az utastér alá kerül, akkor már megoldható a feladat).
A 26 kWh kapacitású akkumulátorról egy feltöltéssel (ami 8 órát vesz igénybe) 150-200 km a hatótávolsága az elektromos Lada Kalinának, ehhez ad még hozzá 200 km-t a belső égésű motorral hajtott generátor. Ezen kívül továbbfejlesztették magát az elektromos hajtást is, ami a javított hőmérséklet-menedzsmentnek köszönhetően a -30…+50°C hőmérséklet-tartományban működik megbízhatóan.
A NAMI mérnökei ezzel párhuzamosan építettek egy robotautót is Lada Kalinából, amit szintén villanymotorral láttak el – könnyebb ennek a szabályozása –, de mivel szigorúan tesztjárműről van szó, csak 50 km a hatótávolság. Egyszerű még a szerkezet, egyenesen 60 km/h-val tud haladni, 5 km/h-val tud tolatni, a kanyarodáshoz le kell lassítania. Észleli a táblákat, a felfestéseket, az esetleges akadályokat – ezeknél fény- illetve hangjelzéssel (villogás és dudálás) képes kommunikálni –, és műholdas helymeghatározás alapján navigál.