A német Advanced City Mobility eTaxi nevű tanulmányánál úgy tervezik megvalósítani az autómegosztó hálózatot, hogy nem számolnak a töltés miatt állásidővel, a lemerült akkumulátort diszpécserszolgálat cseréli majd pillanatok alatt, így gyakorlatilag folyamatosan az ügyfelek rendelkezésére állhatnak majd a járművek.
Az eTaxi egyébként egy háromszemélyes városi jármű, ahol elöl középen foglal helyet a sofőr, mellette-mögötte még két ülőhely van, a jármű hátuljában pedig 360 literes csomagtér. Ha nem kellenek a hátsó ülések, akkor 1,3 köbméteres a raktér, amibe egy euro-raklapot is be lehet helyezni, tehát nemcsak ételfutárok számára életképes szállítóeszközként a 3,3 méteres hosszúságú, 19 lóerős villanymotor által hajtott szerkezet. Feltéve, hogy a vezetőt is beleszámítva 380 kg-os terhelhetőség megfelel az igényeknek.
A saját tömeg mindössze 450 kg, ezen felül van még az akkumulátor-telep, ami egy oldalra kihúzható fiókban elhelyezett, hat darab, egyenként 15 kg tömegű, 1,9 kWh kapacitású lítium-ion telepet jelent. Ez használattól (terhelés) függően akár 120 km megtételére elegendő energiát tud tárolni, egyszerű konnektorról 6 óra a töltési idő, de pillanatok alatt kicserélhető teljesen feltöltött telepekre is. Németország állami pénzekkel is támogatja az ACM City eTaxi fejlesztését, de egyelőre még nem adtak meg dátumot, mikorra végeznek a fejlesztéssel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!