Úgy tűnik, a kevesebb alkatrész valóban alacsonyabb karbantartási igényt hoz. A megkérdezett üzemeltetők tapasztalatai szerint még az olyan kopó alkatrészek, mint a fékbetét, vagy a féktárcsa is kevésbé fogy. Ennek az oka persze nem a jobb minőségű anyagok használata, hanem a fékezéskor az elektromos autókra jellemző jobban kihasznált motorfékhatás, hiszen ekkor van lehetősége a kocsinak az így nyert energiával tölteni az akkumulátorát. Természetesen más prózai oka is lehet az alacsony karbantartási igénynek, mégpedig az elektromos autók alacsony átlagéletkora, mindemellett nem igényelnek motorolajat, üzemanyag- vagy kenőanyagszűrőt, és még levegőszűrőjük sincs, megszokott alkatrészek közül mindössze a pollenszűrőcserét igényli.
Műszaki zavarokat leginkább szoftveres problémák okoznak, ám ezek zöme internetes kapcsolattal akár az út szélén, vagy menet közben is „javítható”. Tartja magát továbbá a tulajok félelme az akkumulátor, valamint az inverter meghibásodásával kapcsolatban, de ezek inkább rossz beidegződések, mintsem valóságalapúak. Még a sokat futott (200 000 km felett) Nissan Leaf taxik esetén sem csökkent az elérhető akkufeszültség a névleges érték 80%-a alá. S persze jó hír az akkufrász ellen, hogy egyre több vállalkozás foglalkozik a telepek javításával, vagy felújításával, a zárlatos cellák kiszűrésével és cseréjével. Számolni kell azonban a felhasználó gondosságától függő hibalehetőséggel is, nevezetesen a tartozék töltő kapitulálásával. Leejtve sérülhet a töltő és a töltésre szolgáló kábel csatlakozó fejének műanyag burkolata, vagy rögzítő retesze is. Ezek pótlása nem olcsó mulatság….
Cikkünk elkészítéséhez a Business Lease használtautó telepe nyújtott segítséget.