Még január végén hódította meg az Audi a kitzbüheli Streif sípályát egy e-tron prototípussal, Mattias Ekström ralikrossz-világbajnok és DTM-pilóta ült a kifejezetten erre az alkalomra készített autó volánja mögött.
Annak érdekében, hogy a 85%-os (38° meredekségű) emelkedőn fel tudjon hajtani az akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó, először is speciális, 19 colos átmérőjű szöges abroncsokat készítettek a megfelelő tapadás érdekében. A másik eltérés már nem ilyen szembetűnő: teljesen új a hajtáslánc. Normál esetben egy-egy villanymotor van a tengelyeken, az itt látható autónál viszont egy villanymotor hajt elöl és kettő hátul, a rendszerteljesítmény 400 helyett 500 lóerő, és közreadtak egy érdekes értéket: a kerekeken mérve (tehát az ismeretlen áttételek után) 8920 Nm a rendszernyomaték. Magától értetődően a nyomatékelosztást irányító szoftvert is módosították, illetve bukókeret is került az utastérbe.
A videón látható kábel biztonsági kötél, amely mozog, az esetleges kudarc során akadályozta volna meg az autó visszacsúszását – valami hasonlóról van szó, mint az 1986-os Audi 100 quattro reklámfilmben, ahol a finnországi Kaipola síugró sáncára hajtott fel az autó.