Több mint 50 km-es elektromos hatótávolsággal rendelkezik a Ford mérnökei által a Custom karosszériában kifejlesztett új hajtás, amelynél szükség esetén a motortérbe épített, a kerekeket nem, csak egy generátort hajtó 1,0 literes EcoBoost turbómotor segít, ha lemerülne a telep. 2019-ben indul majd ennek a változatnak a sorozatgyártása, addig is 20 autóval indítanak tesztprogramot Londonban, különféle önkormányzati szervezetek és vállalkozások bevonásával.
A brit fővárosban egy átlagos hétköznap 280 000 ezer utat teljesítenek a kisteherautók, eközben 13 millió km-t tesznek meg összesen, a városon belüli szállítási forgalom 75 százalékát az ilyen, 3,5 tonna össztömeg alatti járművek adják. Tehát ezen a téren sokkal jelentősebb hatást lehet elérni a levegőminőségre, mintha a személyautókat állítanák át elektromos hajtásra. A próbaüzem célja, hogy egyfelől felmérje a valós használók igényeit, másfelől pontosan meg akarják mérni, hogy mekkora károsanyag-megtakarítást jelent egy dízelmotoros Transit Customhoz képest a Transit Custom PHEV alkalmazása, ennek érdekében a 20 prototípust élőben is követni tudják a gyár szakemberei.
A flottakövető rendszert azonban arra is használni tudják, hogy a behajtási zónában például letiltsák a benzinmotor használatát, tehát a számítógép szükség esetén takarékoskodik az elektromos energiával, hogy aztán az útjának megfelelő szakaszán használja fel azt, és mivel ez automatikusan történik, a vezetőnek nem kell ezzel törődnie. A raktérpadló alatt helyezték el a folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátort, a raktér mérete nem változott. Az 50+ km-es elektromos hatótávhoz további 450 km-t tesz hozzá a benzinmotor.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!