Anno a Mini karosszériájában tesztelték azt az elektromos hajtást, amely aztán a BMW i3-asban jutott szerephez, ezek után szinte természetes, hogy most az i3-as hajtását kapja meg a Mini márka első, bárki számára megvásárolható akkumulátoros-elektromos modellje. A Mininél egyébként nincsenek opciók, csak az erősebb i3s hajtását veszik át, azaz 184 LE/170 Nm teljesítményű villanymotor hajtja az első kerekeket.
Az autókat Oxfordban készítik majd a többi Minivel közös soron az idei év utolsó negyedévétől kezdve, a kiszállítás majd 2020 elején indul, az új komponenseket pedig Németországból szállítják Nagy-Britanniába. A hajtómotor, az áttétel és a vezérlőelektronika az orrba kerül, a 32,6 kWh kapacitású akkumulátor pedig T alakban elrendezve a padlóba, az első ülések közé és a hátsó ülések alá. A mélyre nyúló akkumulátor miatt 18 mm-rel megemelték a karosszériát, de a tömegközéppont így is 30 mm-rel alacsonyabbra került.
Változatlan az alaphelyzetben 211, támladöntés után 731 literes csomagtér, és az utastér helykínálata se változott – igaz, első körben csak a legszűkebb, háromajtós karosszériával készül a Cooper SE. A 100 km/órás sebességet 7,3 másodperc alatt éri el az autó, csúcssebessége 150 km/óra. A hatótávolsága 235-270 km között alakul egy feltöltéssel, legfeljebb 50 kW teljesítményű villámtöltéssel lehet táplálni az akkumulátort. A benzinmotoros, automatikus váltós Mini Cooper S-nél 145 kg-mal nehezebb a Mini Cooper SE.