Ha nem is szeretnek ki az elektromos autókból a gyárak, azért kezdik reálisan látni a dolgot: még hosszú út vezet ahhoz, hogy gazdaságilag is érdemes legyen a gyártás. A Volkswagen hatalmas lépést tett ebbe az irányba, hiszen ők dobják először piacra a nagyszériás autóra épülő akkumulátoros elektromos autót.
A Volkswagen e-Golfot a Genfi Autószalonon leplezik le, és itt vannak az első hivatalos információk a kocsiról. A motortérbe egy 115 lóerő/270 Nm csúcsteljesítményű elektromotort szerelnek, ami 11,8 másodperces 100-ra gyorsulást tesz lehetővé, a végsebességet elektronika korlátozza 135 km/órás tempóra.

A 26,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor a szabványos mérési ciklus szerint 175 kilométere hatótávolságot tesz lehetővé. Otthoni konnektorról legalább 5 órát vesz igénybe a telep feltöltése, az elektromos csatlakozás a tanksapka alatt található.

Az autó három üzemmóddal érkezik, a fent említett adatok a Normal üzemre vonatkoznak. Van egy Eco mód, amelynél az elektronika 95 lóerőre korlátozza a motor teljesítményét, és legfeljebb 120 km/órás tempót engedélyez az elektronika. A Range, azaz hatótáv módban deaktiválódik a légkondicionáló, és 90 km/órában szab határt a „száguldásnak” a vezérlőegység. Egyelőre nem tudni, mikor indul a sorozatgyártás és mi lesz az ára a Volkswagen e-Golfnak, de úgy tűnik, a mérnöki oldalról már készen vannak, csak a piacra várnak vele…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!