Radikálisan átalakítja kereskedőhálózatát a Tesla Motors, közvetlen gyári online értékesítésre váltanak, a meglévő 378 értékesítési pont túlnyomó többségét bezárják – a lépés nem érinti a hamarosan megnyíló, magyar tulajdonban lévő kereskedés megnyitását – költségcsökkentés okán. Erre a lépésre is szükség van ahhoz, hogy két évvel a bejelentést követően meg tudják kezdeni a 35 000 dolláros alapáron kínált Model3-as villanyautó forgalmazását, ezzel párhuzamosan a többi modell ára is csökken átlagosan 6 százalékkal.
A vásárlóknak kedvező lépés nem nyerte el a részvényesek tetszését, hiszen a bejelentés hatására 8%-kal csökkent a Tesla Motors részvényárfolyama. A bejelentés hirtelenségét az elemzők úgy értékelik, hogy az szükségszerű és nem tervezett volt – a január végi éves jelentésben még az a mondat szerepelt, hogy „létrehozta és tovább fejleszti a globális kereskedőhálózatát”. Januárban még optimista volt a Tesla abban a tekintetben, hogy 2019 összes negyedévében nyereséges lesz, ehhez képest most azt mondják, hogy az első negyedévben – egyszeri leírások miatt – rekord méretű veszteséget könyvelnek el.