Nemrég mutatkozott be a Rivian nevű startup akkumulátoros-elektromos pickupja, illetve ugyanarra az alvázra egy luxus szabadidő-autót is készítenek majd az amerikaiak. A hasonló próbálkozások közül annyival mindenképpen kitűnt az autó, hogy a megjelenése egész szemrevaló. Most pedig már azt is tudjuk, hogy ez a Pininfarinának köszönhető, hiszen a tulajdonos Mahindra által prémiumgyártóvá avanzsáló olasz formatervező stúdió együttműködik a Rivian-nal.
A müncheni központtal működő Pininfarina első autója időközben nevet kapott, a PF0 jelzéssel fejlesztett akkumulátoros-elektromos hiperautó 1925 lóerős teljesítménnyel és 2300 Nm-es nyomatékkal érkezik, a 0-100 km/óra gyorsulás kevesebb, mint 2 másodpercig tart majd, és ezt Battista néven forgalmazzák, azaz a cégalapító vezetéknevét kapja. A Rimac segítségével készítik az elektromos hajtást a 150 példányban készülő hiperautóhoz, amelyet 2,5 millió dollárért adnak. Ezt követően öt év alatt három akkumulátoros-elektromos szabadidő-autót dobnak piacra, amelyek közül a nagyobbak azt az alvázat használják, amelyet a Rivian fejlesztett.
A csúcsmodell számára a benzinmotoros Lamborghini Urus a mérce, azaz annál gyorsabb szabadidő-autóval akarja megkoronázni kínálatát a Pininfarina márka. A PF1 kódnéven fejlesztett autónál 135 kWh-s kapacitású akkumulátort használnak, az egyes kerekeket egyenként 200 kW teljesítményű villanymotor hajtja majd, a rendszerteljesítmény 1088 lóerő lesz, ami a 2,3-2,4 tonnás autónál 3 másodpercnél rövidebb 0-100 km/óra gyorsulásra lesz elég.