Nem túlzás azt kijelenteni, hogy az MEB illetve a PPE elektromos építőkészletek sikerén múlik a Volkswagen konszern sorsa, rengeteg pénzt öltek ezek kifejlesztésébe a németek. Azonban az is tisztán látszik, hogy legalábbis a közeljövőben még nehezen értékesíthetők lesznek az elektromos autók, hiszen még nem áll rendelkezésre a megfelelő töltő-infrastruktúra és a hatótávolság tekintetében is még van hova fejlődni. Ahhoz, hogy minél előbb csökkenjen a villanyautók ára, megfelelő sorozatnagyság kell, ezért a Volkswagen nyitott arra, hogy bárkinek a rendelkezésére bocsássa az elektromos autó építőkészletét – feltéve, hogy a partner megfizeti azt. Egyelőre a volumenmodellnek szánt MEB-ról van szó, szigorúan üzleti alapú együttműködés keretében, valami hasonló konstrukciót kell elképzelni, mint a nemrég a haszonjárművek terén a Forddal megkötött szerződés – amely kapcsán egyébként szóba került a villanyautók terén való közös munka. A Volkswagen több, meg nem nevezett piaci vetélytárssal előrehaladott tárgyalásokat folytat az ügyben.
A Volkswagen I.D. almárkája 2020-ban debütál várhatóan 30 000 eurós áron, legkésőbb 2024-ben akarnak piacra dobni egy kiskategóriás, akkumulátoros-elektromos szabadidő-autót 20 000 euróért. Az EU CO2-kibocsájtási céljainak betartása érdekében a Volkswagen konszernnek 2030-ra kontinensünkön már forgalmának több mint 40%-a akkumulátoros-elektromos autó kell legyen, és 2040-re teljesen eltűnhetnek a belső égésű motorral szerelt modellek a kínálatból.