Másfél évvel ezelőtt mutatta meg első tanulmányautóját a kínai Thunder Power nevű startup, és most már hónapok kérdése csak a sorozatgyártás beindulása. Hong Kong-ban lesz a márka központja, Kínában felépült az első gyáruk, amelyet már csak be kell rendezni, és most azt is bejelentették, hogy Barcelonában lesz az európai központ, ami az iroda mellett egy összeszerelő üzemet is jelent. Részben ide kerül majd a fejlesztés is, itt fogják majd össze az európai partnerek munkáját, a Thunder Power az akkumulátor technológiában erős, de például a karosszériavázat a német CSI cég tervezte, a futóműért és annak hangolásáért pedig az olasz Dallara felelt.
A Thunder Power egyébként csak 2018 végén kezdi meg a sorozatgyártást, mert addigra lesz kész a modellcsalád fejlesztése, amelynél a terveik szerint nem csak magas fokú automatizáció (robottechnológia) lesz a fedélzeten, de már vezeték nélküli töltés is. A saját fejlesztésű akkumulátor 125 kWh kapacitású, ami 650 km-es hatótávolságot tesz majd lehetővé, és a gyár által fejlesztett fali töltődobozzal 6 órát vesz majd igénybe a töltés.
A www.tpev.com oldalon már lehet regisztrálni az első autóra, a Thunder Power limuzinra, amelynek alapváltozata 434 000 ezer jüanba, kicsivel több mint 18 millió Ft-ba fog kerülni, ami nagyjából 2 millió Ft-tal olcsóbb a Tesla Model S alapváltozatánál. Bár jelen pillanatban ez csak becsült ár, még sok minden változhat a forgalmazás megkezdéséig.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!