Természetes, hogy a Kőolaj-exportáló Országok Nemzetközi Szervezetének nem érdeke az elektromos mobilitás fejlesztése/támogatása, de az előrejelzések szerint még pár évtizedig nem kell aggódniuk a felvevőpiac miatt. Az előrejelzések szerint ugyanis 2040-ben a jelenlegi 97 százalékról csak 92 százalékra csökken a belső égésű motorral hajtott járművek részaránya az utakon.
Ráadásul azért se kell aggódniuk az OPEC-tagállamoknak, mert a 8 százalékos részarányra jósolt alternatív üzemanyagok között ott találjuk a földgázt is, ami szintén tőlük származik. Annyi változás lesz az üzemanyag-mixben, hogy a benzin-részarány 82-ről 71 százalékra csökken, a dízel pedig 14-ről 21-re nő. Az akkumulátoros-elektromos autó a magas költségek és kis hatótávolság okán nem játszik majd jelentős szerepet, egyedül az Európai Unióban lehet majd számottevő részarányuk, de ott is inkább csak a hibiridek terjednek – ezt a térhódítást az OPEC-szempontjából bőven ellensúlyozza a fejlődő országokban várható fogyasztás-növekedés. A tüzelőanyag-cellás elektromos autók terjedése még az akkumulátoros-elektromos autóknál is lassabb lesz, hiszen itt még ritkább a kúthálózat és még magasabbak a bekerülési költségek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!