A piacok nem fogadták pozitívan Sergio Marchionne prezentációit a Fiat Chrysler Automobiles konszern következő ötéves tervével kapcsolatban, az Egyesült Államokban több mint 7%-os, a milánói tőzsdén 4,5%-os gyengüléssel zártak a konszern részvényei. A hamarosan nyugdíjba vonuló cégvezető szerint 2022-re a személyautókból kikopnak a dízelmotorok, amelyek helyére a lágy- és teljes, illetve hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtások kerülnek. A cég folyamatosan vezeti majd piacra az új technológiákat a kereslet és az anyagi megtérülés függvényében, hiszen a spórolásra vágyó autósok nem hajlandóak a dízelnél magasabb felárat fizetni. Hasonló elmondható az önvezető funkciókról, amelyek piaci bevezetése és leginkább attól függ, mennyi pénzt hajlandóak áldozni rá a vásárlók.
Új termékekről is szó esett, a jelenlegi piaci trendnek megfelelően a Jeep márka kínálatát tovább bővítik, 4 méteres szabadidő-autó is lesz a kínálatban, a meglévő réseket betömik, és jönnek az akkumulátoros-elektromos modellek is. A Maserati márkánál az Alfieri sportkocsi plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos hajtással érkezik, utóbbinál 2 másodperces 0-100 km/h gyorsulást ígérnek. Az Alfa Romeo esetén visszatér a GTA név egy orrmotoros, négyszemélyes kupénál, amely akár 600 lóerővel is elérhető lesz. Az újjászülető 8C retrós megjelenést, a hátsó kerekeket hajtó biturbó középmotort és elektromos első tengelyt kap több mint 700 lóerős rendszerteljesítménnyel.
Érdekes módon a konszern névadóira, a Fiat és Chrysler márkákra külön nem tért ki Sergio Marchionne külön prezentációban. Az olaszok jövőjéről annyit lehet tudni, hogy a következő generációs Fiat 500-asból Giardiniera néven kombi is készül, és az akkumulátoros-elektromos változatot a jövőben világszerte forgalmazzák. Fontos változás lesz a konszern életében, hogy a jelenleg külső partnerekkel működő finanszírozás számára létrehoznak egy saját céget, ami várhatóan javítja majd a cég versenyképességét e területen.