Óvatosan vág bele az elektromos autózásba az Aston Martin, noha a Lagonda tanulmány alapján szentül meg van győződve arról, hogy elkerülhetetlen ez a jövő. Ehhez képest az első, sorozatgyártású elektromos autójukból, a RapidE elnevezésű négyajtós limuzinból mindössze 155 darabot készítenek. A Williams Advanced Engineering segít a megvalósításban, a 65 kWh kapacitású, 800V-os akkumulátor-csomagot a V12-es benzinmotor, a váltó és a benzintank helyére építik be, a hátsó kerekeket hajtó villanymotorok összteljesítménye 610 lóerő, a rendszernyomaték 950 Nm. Lehet, hogy kicsinek tűnik a 320 km-es megcélzott hatótávolságot biztosító akkumulátor, de legalább gyors a töltése, egy 50 kW teljesítményű 400V-os villámtöltővel egy óra alatt 2978 km-nyi energiát tud felvenni, egy 100 kW teljesítményű 800V-os villámtöltővel 4990 km-nyi energiát lehet beletáplálni egy óra alatt. Egyelőre csak megcélzott menetteljesítmények vannak, miszerint 4 másodpercnél fürgébb 0-96 km/óra gyorsulás, 80-112 km/óra köztes sprint 1,5 másodperc alatt és 250 km/órás végsebesség.
A moment of @astonmartin history. First Validation Prototype Aston Martin RapideE moves under its own power for the very first time with its breakthrough 800v battery. Great work from the development team which includes Williams Engineering. pic.twitter.com/b2mRaeCsNP
— Andy Palmer (@AndyatAston) January 21, 2019