A tempós haladás mellett majd a hatótávra is oda kell majd figyelnie a spanyol Acciona mérnöki fejlesztőcég által összedobott villanymotoros prototípus pilótájának, Albert Bosch lesz a sofőr és Agustín Payá lesz a navigátora.
A 140 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor-telep versenykörülmények között 350 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, de mivel több 320 km-es speciális szakasz is lesz, jobb, ha nem tévednek el, mert könnyen lehet, hogy a végén nem érnek célba. Az autóba úgy helyezték el a hatalmas tömegű akkumulátorokat, hogy azokat a célba érkezést követően egyszerűen kicserélik feltöltött darabokra – ennek megfelelően több garnitúra akkumulátorral vágnak neki a viadalnak. A pilóták nélkül 2,55 tonna saját tömegű, hátsókerékhajtású buggy 300 LE/700 Nm csúcsteljesítményű villanymotort kapott, a végsebességet elektronikusan korlátozzák 150 km/h-ban. Csepp a tengerben, de az autó tetején napelemeket is elhelyeztek, amelyek némi terhelést vesznek le a fő akkumulátor-telepről azzal, hogy például a szellőzés működtetéséhez elegendő energiát megtermelik. Az Acciona egyébként már annak is nagyon örül majd, ha sikerül célba érni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!