Tavaly alapították meg a kínai Byton nevű startup vállalkozást kifejezetten azzal a céllal, hogy részben önvezető technológiával rendelkező elektromos autókat készítsenek. Az M-Byte elnevezésű szabadidő-autót követően 240 millió dollár tőkét gyűjtöttek, nemrég pedig további 500 millió dollár gyűjtését jelentették be.
Most bejelentették a K-Byte elnevezésű luxuslimuzint, amely szándékuk szerint forradalmi megjelenéssel tűnik majd ki a hasonló járművek közül. A 4-es szintű, tehát bizonyos körülmények között teljesen emberi beavatkozás nélkül haladni képes önvezető technológiával rendelkező autónál az első sárvédőkben szükség szerint előbújó lézeres letapogatókat alkalmaznak, ezen kívül a tetőn előre- és hátranéző lézeres letapogatók helyezkednek el.
Egy kicsit még várnia kell rá a reménybeli vásárlóknak, az első működőképes prototípust 2020-ra ígérik, a sorozatgyártást pedig 2021-re. A Byton K-Byte műszaki részleteit nem közölték, csak annyit mondanak, hogy ugyanarra a padlólemezre épül, mint az M-Byte szabadidő-autó – utóbbi kétféle technikával lesz megvásárolható 2019-től, az egymotoros 269 lóerős és 71 kWh kapacitású az akkumulátora, az összkerekes rendszerteljesítménye 469 lóerő, akkumulátora 95 kWh kapacitású.