A Volkswagen konszern gőzerővel dolgozik az elektromos építőkészletein, a nagy munka közben nem maradt elég erőforrásuk a jelennel foglalkozni, ezért az Abt Sportsline tuningcég sietett a segítségére, és utóbbiak készítik az e-Caddy és a-Transporter nevű elektromos haszonjárműveket. Utóbbit egyébként már 2017 elején megmutatták, mostanra végeztek a fejlesztéssel, illetve már felkészültek a sorozatgyártásra is. Fontos változás, hogy a két akkumulátor közül a kisebb 37,3 kWh kapacitású (208 km hatótávolság), a nagyobb 74,6 kWh-s (400 km hatótávolság). 7,2 kW-os gyorstöltővel 5 óra 10 perc és 10 óra 20 perc a töltési idő, villámtöltésre is van lehetőség.
Az e-Caddy alapja a Maxi nevű hosszabb karosszéria, az első kerekeket itt is a 111 lóerős teljesítményű, 200 Nm maximális nyomatékú villanymotor hajtja. Az akkumulátor ebben az esetben csak egyféle lehet, a 37,3 kWh kapacitású telep 220 km-es hatótávolságot biztosít – ez, ahogy az e-Transporter hasonló értékei is az NEDC, és nem a reálisabb WLTP-módszer szerint kerültek megállapításra.