A dízelbotránnyal kapcsolatos költségcsökkentésnek esik áldozatul az Audi szereplése a World Endurance Championship nevű bajnokságban – ennek a versenysorozatnak a része a 24 órás Le Mans-i verseny is. Az Audi dominálta ezt a versenysorozatot, az utóbbi években 13 győzelmet szereztek autói. Azért áldozták be a hírek szerint évi 200 millió euróba kerülő programot, mert egyfelől a TDI motorok hírneve súlyos csapást szenvedett, másfelől ott van a konszerntárs Porsche, amely eddig arra költött évi 200 millió eurót, hogy legyőzze az Audit…
A konszern most az elektrifikáció (hibrid és hálózatról tölthető hibrid hajtások) és az elektromos hajtások terén akar vezető szerepet betölteni a következő évtizedben, ennek megfelelően alakítja át fejlesztőrészlegét és erőforrásait. A 2018-as évadra új szabályok lépnek életbe a WEC bajnokságban, ami a jelenlegi dízel-elektromos hibrid hajtás jelentős átalakítását vonja maga után, ezt már nem finanszírozza meg a VW-konszern. Helyette a Formula E világbajnokságba száll be az Audi, idén még csak technikai partnere az Abt! alakulatnak, jövőre már a nevükre is veszik azt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!