Elég nehezen találta meg a sajtóosztály, hogy miben is első a Frankfurti Autószalonon leleplezett EQA tanulmány: ez a még csak névleg létező almárka első kompakt tanulmánya. Valójában nem is a karosszéria a fontos jelen esetben, hanem az alatta rejtőző technika.
Az épp felmerülő igényeknek megfelelően lehet alakítani az elektromos hajtást, tehát egy- vagy két villanymotor, első-, hátsó- vagy összkerékhajtás lehet a fedélzeten, a maximális előállítható rendszerteljesítmény 272 LE/500 Nm felett van valahol. Az akkumulátorcsomagot is könnyen lehet változtatni, legfeljebb 400 km-es hatótávot lehet elérni – itt azt jegyzik meg, hogy nem szabványos mérés, hanem valós életben elérhető távolságról van szó. A fedélzeti töltőberendezés a kábeles mellett a vezetéknélküli megoldást is támogatja, villámtöltővel 10 perc alatt 100 km-t lehet beletáplálni.
A kocsi orrán egy monitort helyeztek el, amelyen leolvasható például, milyen üzemállapotban van ép az autó: Sport-módban lángoló szárnyat lehet látni a Mercedes csillag két oldalán, Sport Plus-ban pedig az AMG modellekről ismert Panamericana-rácsot látjuk. A 4285 mm hosszú, 1810 mm széles és 1428 mm magas háromajtós karosszéria alatt óriási, 2729 mm-es tengelytávolságot alakítottak ki, tehát a sarkokba tolták ki a kerekeket. Ez elméletileg tágas belső teret ígér, de jelen állás szerint a belső térről nincs semmi információ.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!