A Coco lakókocsija alapján valósította meg a Dethleffs cég a ZF beszállítóval közösen az e-Coco elnevezésű lakókocsit, amely a kerékagyakba épített villanymotorokat és nagy kapacitású lítium-ion akkumulátort kap annak érdekében, hogy kis méretű elektromos autók is képesek legyenek vontatni. A beépített hajtás segítségével ugyanis extra teljesítményt kap a vontató jármű, ráadásul a nagy kapacitású akkumulátorral a hatótávolsága is nagyobb lesz a szerelvénynek.
Alaphelyzetben lassításkor termeli vissza az energiát az elektromos hátsó tengely, de természetesen konnektorról is tölthető az e-Coco, a ZF mérnökei úgy programozták az energia-visszatermelést, hogy a vontatófejen lévő terhelés soha ne legyen nagyobb 100 kg-nál. A hajtáson kívül arra is jó a nagy kapacitású akkumulátor, hogy egy feltöltéssel átlagos használat mellett akár egy hétig is lehet úgy lakni a lakókocsiban, hogy nem kell konnektorra csatlakoztatni. Mivel kerekenként van egy-egy villanymotor, a vezérlőegység aktív beavatkozással tud a csalinkázás ellen dolgozni, nem terheli ezzel az autó menetstabilizálóját, illetve már sokkal hamarabb érzékeli a problémát, és így a beavatkozás is kisebb mértékű. A villanymotorokat egyébként alkalmazásról is lehet vezérelni, például kempingben annak segítségével lehet a bérelt parcellán belül elhelyezni a lakókocsit.
De nem csak nyaraláskor van előnye a Dethleffs e-Coco-nak, azt az okosház elektromos rendszeréhez csatlakoztatva akkumulátorként lehet használni az évnek azon részében, amikor otthon van, tehát a napelemek által megtermelt áramot képes tárolni és azt le is tudja adni a háznak. A Dethleffs jövőre majd megpróbálkozik egy Alpok-átkeléssel, egy kis méretű elektromos autóval és az e-Coco-val akarnak a cégközpontból a Garda-tóhoz eljutni. Ez a próba egyébként kifogott egy hagyományos lakókocsit húzó Tesla Model X-en, a sok emelkedő miatti nagy energiafogyasztás miatt meghiúsult a kísérlet.