Sokoldalú a megjelenés és a név is: a nálunk Kona néven forgalmazott szabadidő-autó Portugáliában Kauai néven fut, Kínában pedig Encinó-ként lehet vele találkozni. Folyamatos a piaci bevezetés, az 1,6-os turbómotor például mostantól fronthajtással is választható, aminek köszönhetően jelentősen lejjebb ment a vételár. Ezzel párhuzamosan Európában megjelent a kínálatban az 1,6 literes dízel, a dél-koreai konszern legújabb fejlesztésű négyhengerese. Ennél a maximális nyomaték minden esetben 320 Nm, a lóerő 116 vagy 136 lehet. Utóbbi egyelőre a hétfokozatú duplakuplungos váltóval együtt jár. Extraként választható az összkerékhajtás, a 116 lóerős alapszint a Select és Trend felszereltségeknél kérhető hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval.
Egy ilyet próbálhattam ki egy autópályát és hegyi utakat magába foglaló útvonalon. Nagyon csendes az utastér még nagy sebességnél is, azonban figyelni kell a fordulatszámra, 1500 alatt nagyon erőtlenné válik a négyhengeres, ami a kanyargós hegyi utakon gyakori kapcsolásokat követel. A 120 lóerős, 1,0 literes turbómotorhoz képest 600 000 Ft a 115 lóerős dízel felára, a 136 lóerős szint pedig egy árban van a 176 lóerős benzines megfelelő (első- vagy összkerékhajtás) változatával.
Az akkumulátoros-elektromos verziónál is választania kell az embernek. Alapáron 136 LE/295 Nm-es hajtómotort és 39,2 kWh kapacitású akkumulátort kap, amivel 312 km a szabványos hatótáv, aztán itt a 204 LE/395 Nm-es változat a 64 kWh kapacitású telepével és 482 km-es szabványos hatótávolságával. A több egyébként nem feltétlenül jobb, hiszen gyorstöltővel az alapmodellt 6, a nagy hatótávolságút 9 és fél óra alatt lehet feltölteni. Az áramvonalasabb külsőről lehet felismerni az akkumulátoros-elektromos változatot, amelynél még egy fontos eltérés van, a padló alatti rekesz megszűnése miatt a csomagtér csak 332 literes alaphelyzetben. Hazánkba várhatóan még idén megérkeznek az első elektromos Konák, az alapár 10 699 000 Ft, és igénybe vehető az akár 1,5 milliós állami támogatás.