Mindössze 70 kWh kapacitású akkumulátort kap a Nio nevű kínai cég ES8-as elektromos szabadidő-autója, ami a kevésbé reális európai mérési ciklus alapján 355 km-es hatótávolságot tesz lehetővé – ez viszonylag szerény egy prémiumkategóriás járműnél. Nem kell azonban aggódni, hiszen a Nio több megoldással is szolgál erre a problémára.
Ott van például az akkumulátorcsere lehetősége, a cég 2020-ig bezárólag Kínában 1100 olyan állomást telepít, ahol 3 perc után teljesen feltöltött akkumulátorral folytathatja útját az ügyfél. Ezen kívül még Power Mobile néven 1200 olyan haszonjárművet állít forgalomba a cég, amelyek az ügyfelek hívására házhoz mennek, és 10 perc alatt 100 km megtételére elegendő energiát képesek az ES8 akkumulátorába tölteni.
Tengelyenként egy villanymotorja van a hétszemélyes szabadidő-autónak, a rendszerteljesítmény 643 LE/800 Nm, ez 4,4 másodperces 0-100 km/h sprintet tesz lehetővé. Rejtett kilincsek, légrugózás, USB töltési lehetőségek hada jellemzi az autót, amelynek különlegessége a Nomi névre hallgató fedélzeti rendszer, amellyel egyszerűen csak beszélgetni kell – természetesen a gombok és érintőképernyő használatának a lehetősége is adott –, a válasz elmondása mellett hangulatjelekkel is kommunikál a számítógép.
A jobb első ülésnél lábtámasz is szolgálja a kényelmet, a második sor 29 cm hosszúságú sínen állítható, a két hátsó üléssor szükség szerint a padlóba hajtható néhány mozdulattal, ilyenkor 2,3 méter hosszú raktér jön létre. Fejlett a vezetőtámogató rendszer, a 23 dedikált érzékelő között van a vezetőt figyelő belső kamera is, amelyek segítségével részben önvezető módja is van a Nio ES8-asnak. Az alapár 448 000 jüan, azaz 18 millió Ft, de ha az akkumulátor-bérlést választja az ügyfél, akkor 100 000 jüannal, tehát 4 millió Ft-tal alacsonyabb a vételár, de van egy 1280 jüanos (~51 500 Ft) havi díj.