Az indiai kormányzat felismerte, hogy nem elég adminisztratív eszközökkel segíteni az elektromos meghajtású járművek terjedését, mert a piacgazdaságban jelenleg nincs elég pénz ahhoz, hogy a gyártók számára megérje kellő erőforrást fordítani ezekre, ezért 16 milliárd rúpiát, azaz 70,7 milliárd Ft-ot költ elektromos meghajtású kétkerekű-, személyautó- és haszonjármű fejlesztésére.
Az ország legnagyobb gyártóit bízza meg az állam azzal, hogy fejlesszék ki a különféle elektromos hajtásokat egymással együttműködésben, és ezt a csomagot (hajtómotor, vezérlőelektronika, akkumulátor-csomag, fedélzeti töltő) pedig az összes indiai gyártó számára ingyen elérhetővé teszik. Úgy számolnak, hogy a különféle gyártók jelenlegi fejlesztéseire alapozva 18 hónap múlva elkészülnek majd az első prototípusok, és 24 hónap múlva már az első kereskedelmi alkalmazás is megjelenik majd – ezek várhatóan a motorkerékpárok lesznek majd.
Az elektromos autóbusz fejlesztésben például a Tata Motors, az Ashok Leyland, a Mahindra és az Eicher gyártók vesznek részt, amelyek mind a saját járműveikbe építve dobják majd piacra a villanymotoros hajtást, ami közös lesz. A nagyobb darabszámok miatt olcsóbb lehetnek a járművek, arról nem is beszélve, hogy az állami támogatás miatt az egy járműre jutó fejlesztési költség is jelentősen csökken. Jelenleg is elérhetőek elektromos hajtású motorkerékpárok Indiában, azonban ezek jellemzően kínai vagy dél-koreai alkatrészeket használnak, ezeket akarják kiváltani helyi fejlesztésű és gyártású alkatrészekkel. Az elektromos személyautókkal az a baj, hogy azok nem az indiai igényeknek megfelelő kialakításúak, hiszen ott még a Nissan Leaf is nagy méretű autónak minősül.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!