A hosszú ideje dízelmotort használó márkák közül elsőként a Volvo mondta ki, hogy a személyautóknál nincs nagy jövője a dízelnek. Az igazgatótanács elnöke, Hakan Samuelsson a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjúban beszélt arról, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint nem fognak új dízelmotor-generációt fejleszteni. A 2013-ban piacra dobott jelenlegi generációt megtartják és a szigorodó előírásoknak (Euro 6c) megfelelően továbbfejlesztik, de ezt követően már túlságosan nagy kiadással járna egy új generáció kifejlesztése – a jelenlegi erőforrás talán 2023-ig lesz gyártásban, pontos dátum nem ismert.
Ugyan a törvények által megkövetelt flottafogyasztás elérésében fontos lenne a dízel, de a kémiai kipufogógáz-utókezelés annyira megdrágítja a technológiát, hogy annak alkalmazása a nagyobb méretű és drága autóknál se éri majd meg. A Volvo az elektrifikációra helyezi a hangsúlyt, azon belül elektromos autókat, normál és hálózatról tölthető benzinmotoros hibrideket is kínálnak majd. Utóbbi esetben mintegy 400 kg-os plusz tömeggel kell számolni, ami különösen autópályás használat során növeli a fogyasztást, ennek ellenére világszerte eladható egy ilyen autó, szemben az Európában fontos dízellel. 2019-ben dobják piacra a prémium elektromos limuzinjukat, amivel a Teslától próbálnak meg vásárlókat elhódítani.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!