Az eredeti ütemterv szerint még 2019 decemberében megkezdték volna az Audi e-tron akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó forgalmazását, azonban szoftverproblémák miatt legalább egy hónapot csúszik a piaci bevezetés. Az utolsó pillanatban módosítottak egy keveset az autó működését szabályozó programon, amit viszont a hatóságoknak is jóvá kell hagyniuk, és ez utóbbi az, amire a gyárnak nincs ráhatása. A hírek szerint egyébként az Audi és az akkumulátorokat szállító LG Chem épp komoly ártárgyalásokat folytat, mert utóbbi a nagy piaci keresletre hivatkozva 10%-os áremelést akar érvényesíteni, miközben az autógyártó ragaszkodik az előzetesen megkötött szerződéséhez. Mindkét fél képviselője nem kívánta kommentálni a hírt, bizalmas információra hivatkozva.
Mindez nem sokkal azt követően történik, hogy a München II ügyészség 800 millió eurós (258 milliárd Ft) büntetést szabott ki az Audira a TDI-botrány kapcsán, az autógyártó pedig beleegyezett annak kifizetésébe. Az összegből 5 millió euró a törvény által kiszabható maximális bírság, 795 millió euró pedig a csalás miatt keletkezett gazdasági haszon ellentételezése. Mindezt a V6-os és V8-as TDI-motorok kapcsán kapta az azokat fejlesztő és gyártó Audi.